Tips για υγιεινό και γευστικό φαγητό στο εστιατόριο

212

Ένα νόστιμο γεύμα ή δείπνο σε κάποιο αγαπημένο εστιατόριο, σίγουρα αποτελεί μία απόλαυση για όλους, είτε αυτό είναι στα πλαίσια διασκέδασης και κοινωνικής συνεύρεσης, είτε είναι στα πλαίσια επαγγελματικών υποχρεώσεων. Όλοι γνωρίζουμε βέβαια, πως τα πιάτα των εστιατορίων πρέπει να φαίνονται και να είναι νόστιμα, γεγονός που σημαίνει πως τις περισσότερες φορές είναι «στολισμένα» με βούτυρο ή άλλες λιπαρές ύλες, βαριά dressing, σως πλούσιες σε θερμίδες, αρκετό αλάτι ή/και ζάχαρη. Επομένως, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις επιλογές μας ώστε οι έξοδοι στα εστιατόρια να μην επιβαρύνουν τη διατροφή μας.

Παρακάτω θα βρείτε 5 συμβουλές ώστε το φαγητό στο εστιατόριο να μην επηρεάζει αρνητικά τη διατροφή και το σωματικό σας βάρος.

1. Δώστε τη προσοχή που αναλογεί στο μενού και τον κατάλογο
Ο τρόπος που ένα πιάτο περιγράφεται στο μενού μαρτυρά πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Αναζητήστε «ψητές», «βραστές» ή επιλογές «ατμού» και «φούρνου», που δηλώνουν ένα ελαφρύτερο και με λιγότερα λιπαρά μαγείρεμα. Ωφέλιμο θα ήταν να αποφύγετε επιλογές που περιγράφονται με τους όρους: «τηγανητό», «πανέ», «κρεμώδες», «alfredo», «creamy».

Επίσης, πολλά εστιατόρια παραθέτουν πλέον, σε αδρές γραμμές, τις διατροφικές πληροφορίες των πιάτων που προσφέρουν. Με αυτό τον τρόπο, μπορείτε να πληροφορείστε για τις θερμίδες και τα υπόλοιπα μακροθρεπτικά συστατικά που σας προσφέρει το κάθε πιάτο. Επίσης, αρκετά εστιατόρια προσφέρουν θερμιδομετρημένα ελαφριά πιάτα, τα οποία μπορεί να βρει κανείς στο μενού και να επιλέξει ούτως ώστε να μην αποκλίνει από τις υγιεινές διατροφικές του συνήθειες ακόμη και όταν είναι εκτός σπιτιού.

2. Μιλήστε με τον υπεύθυνο σερβιτόρο ή τον σεφ
Για περαιτέρω πληροφορίες αναφορικά με τα πιάτα ή τον τρόπο παρασκευής τους, μην διστάζετε να ρωτάτε το προσωπικό του καταστήματος. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε κάποιες επιπλέον προσαρμογές, πχ να ζητήσετε να μαγειρευτεί το πιάτο σας με λιγότερο λάδι ή τυρί, να μην σας σερβιριστεί ψωμί ή το dressing της σαλάτας σας να έρθει στο πλάι ώστε να προσθέσετε εσείς τη ποσότητα που θέλετε, μπορείτε επίσης, να ζητήστε το πιάτο σας να έρθει στη μερίδα του ορεκτικού ή στη μισή σερβιριζόμενη μερίδα.

3. Προσθέστε ευεργετικά υλικά και πιάτα στο γεύμα σας
Πολλές φορές, το να τρώει κανείς υγιεινά δεν έγκυται μόνο στο να αποφεύγει τη κατανάλωση επιβαρυντικών συστατικών ή τροφίμων. Σκεφτείτε τι θα μπορούσατε να προσθέσετε σε ένα πιάτο ή σε ένα γεύμα ώστε να το κάνετε πιο υγιεινό και λιγότερο επιβαρυντικό. Αναζητήστε πιάτα με πολύσπορα ή ολικής αλέσεως δημητριακά ή ζυμαρικά, ελαιόλαδο, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς και σπόρους. Θα ήταν οφέλιμο, επίσης, αν αντικαθιστούσατε τα λιπαρά ζωικά τρόφιμα με άπαχες ή ημιάπαχες επιλογές όπως είναι το ψάρι, το κοτόπουλο, η γαλοπούλα κτλ. Σκεφτείτε, επίσης, το ενδεχόμενο στη θέση ενός γλυκού επιδόρπιου να απολαύσετε φρούτα εποχής, φρουτοσαλάτα ή γιαούρτι.

4. Αποφύγετε να καθίσετε στο τραπέζι πεινασμένοι ή τελείως νηστικοί
Πολλοί συνηθίζουν πριν την προγραμματισμένη έξοδο στο εστιατόριο, να μένουν νηστικοί, παραλείποντας γεύματα. Η συγκεκριμένη συμπεριφορά, τις περισσότερες φορές, έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα. Το άτομο κάθεται στο τραπέζι πεινασμένο με αποτέλεσμα να καταναλώνει με λαιμαργία και χωρίς συναίσθηση οτιδήποτε του προσφέρεται. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να έχετε καταναλώσει κανονικά τα προηγούμενα γεύματά της ημέρας, ώστε να κάνετε σοφότερες επιλογές. Στη περίπτωση που φθάσετε στο εστιατόριο με έντονο το συναίσθημα της πείνας, μπορείτε να ξεκινήσετε με μία μικρή σαλάτα ή με μία ελαφριά σούπα.

5. Τη μερίδα και τα μάτια σας…
Αποφύγετε να πέσετε στη παγίδα να καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού από αυτή που σας αρκεί. Απολαύστε την παρέα, την ατμόσφαιρα και τη συζήτηση. Δεν υπάρχει λόγος να «καθαρίσετε τα πιάτα», καταναλώστε το φαγητό με ηρεμία και αργό ρυθμό και σταματήστε στο σημείο που νιώθετε κορεσμό και όχι δυσφορία.

Αν απολαμβάνετε και εσείς το φαγητό στο εστιατόριο, δεν χρειάζεται να το στερείστε. Με την κατάλληλη προετοιμασία και τακτική, μπορείτε να παραγγείλετε απολαυστικά και ταυτόχρονα θρεπτικά πιάτα τα οποία δεν θα επηρεάσουν αρνητικά το διατροφικό σας πλάνο.

Συγγραφέας: Γερακίτη Λουκία

Πηγή: nutriscience.gr

Like
Close
e-table.gr Κρατήσεις Εστιατορίων Μ.ΙΚΕ. © Copyright 2021. All rights reserved.
Close