Καθώς οι ροές των ειδήσεων γίνονται ολοένα και πιο “πυκνές” με νέο περιέχομενο κάθε δευτερόλεπτο, δημιουργείται το εξής ερώτημα: Πώς μπορούν οι πελάτες σας ή οι δυνητικοί σας πελάτες, να βλέπουν και να αλληλεπιδρούν με τις δημοσιεύσεις του εστιατορίου σας; Η απάντηση είναι, δημιουργώντας περιεχόμενο το οποίο αρέσει στους πελάτες σας και θέλουν να αλληλεπιδράσουν με αυτό.
Όσο πιο μεγάλη είναι η αλληλεπίδραση στις δημοσιεύσεις σας στο Facebook, τόσο πιο μεγάλη είναι η απήχηση στο κοινό σας, δηλαδή οι δημοσιεύσεις σας βλέπονται από περισσότερο κόσμο, άρα περισσότερους δυνητικούς πελάτες.
Ρίξτε μια ματιά σε 10 ιδέες για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση στις δημοσιεύσεις του εστιατορίου σας στο Facebook:
1 | Προγραμματίστε τις δημοσιεύσεις σας συγκεκριμένες ώρες
Το να δημοσιεύετε τις κατάλληλες ώρες την ημέρα, κάνει μεγάλη διαφορά στο πόσοι άνθρωποι βλέπουν και αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας. Για παράδειγμα, τις καθημερινές οι άνθρωποι είναι συχνά απασχολημένοι με δουλειά το πρωί, αλλά πιο πιθανό να βαρεθούν και να ελέγξουν το Facebook τους το απόγευμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ώρα 1 μ.μ. – 4 μ.μ. έχει νόημα να δημοσιεύετε, κάποια στιγμή μεταξύ του γεύματος και της μετακίνησης στο σπίτι.
Επίσης με τα στατιστικά εργαλεία που παρέχει το Facebook, μπορείτε επίσης να διαπιστώσετε ποιές είναι καλύτερες ώρες και ημέρες, ώστε να αποφασίσετε αναλόγως.
2 | Μοιραστείτε ιστορίες
Το να μοιράζεστε ιστορίες λειτουργεί υπέρ σας, επειδή οι άνθρωποι πολλές φορές ταυτίζονται και συνδέονται μαζί τους σε προσωπικό επίπεδο. Θυμηθείτε ένα αστείο γεγονός ή μία ιδιαίτερη στιγμή στο εστιατόριό σας, ή φροντίστε να είστε σε ετοιμότητα όταν συμβεί, βγάλτε μία φωτογραφία και δημοσιεύστε τη στη σελίδα σας στο Facebook.
3 | Αναδημοσιεύστε περιεχόμενο των πελατών σας
Το “στόμα σε στόμα” κοινώς το “Word of mouth” εξακολουθεί να είναι μία από τις καλύτερες μορφές διαφήμισης. Σήμερα, το Word of mouth εμφανίζεται σε πολλές και διαφορετικές μορφές. Οι άνθρωποι δημοσιεύουν συχνά την εμπειρία τους στο αγαπημένο τους εστιατόριο στο Facebook, για να το μοιραστούν με τους φίλους τους.
Χρησιμοποιήστε αυτές τις θετικές εμπειρίες που οι άνθρωποι δημοσιεύουν προς όφελός σας. Μοιραστείτε μερικές από τις καλύτερες δημοσιεύσεις που έγιναν για το εστιατόριό σας, καθώς έτσι παρέχετε σε άλλους πελάτες μια διαφορετική οπτική του εστιατορίου σας. Ταυτόχρονα, αυτό θα μπορούσε να είναι και ένας καλύτερος τρόπος να τους πείσετε να γευματίσουν στο εστιατόριό σας.
4 | Μοιραστείτε κριτικές
Κάθε εστιατόριο λέει ότι “σερβίρουμε το καλύτερο φαγητό που έχετε δοκιμάσει“. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι θα ενδιαφέρονταν πολύ περισσότερο να δουν τι έχουν πει οι άλλοι πελάτες ή οι κριτικοί εστιατορίων -και όχι ένα γενικό σχόλιο όπως το προηγούμενο. Ψάξτε για θετικές κριτικές στους λογαριασμούς σας στα social media, στο Trip Advisor, στο e-table.gr και οπουδήποτε αλλού αναφέρεται το εστιατόριό σας online.
Μοιραστείτε τις καλύτερες κριτικές σας στο Facebook με ένα στιγμιότυπο οθόνης ή με ένα link προς την κριτική. Ευχαριστήστε τον πελάτη που δημοσίευσε την κριτική και αν θέλετε, προσφέρετε δωρεάν επιδόρπιο την επόμενη φορά που θα δειπνήσει στο εστιατόριο σας.
Επίσης, δημοσιεύστε ένα άρθρο, ένα αφιέρωμα ή και μία κριτική που έγινε από κριτικούς εστιατορίων ή από εφημερίδες και περιοδικά.
5 | Δημιουργήστε προσφορές
Το Facebook είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να δημοσιεύσετε μια αποκλειστική προσφορά. Προσφέρετε στους πελάτες σας μια προσφορά, αν κάνουν like στη σελίδα σας και μοιραστούν την προσφορά με τους φίλους τους. Χρησιμοποιήστε μια εφαρμογή κουπονιών Facebook για να δημιουργήσετε εύκολα κουπόνια και να παρακολουθείτε την επιτυχία των προσφορών σας.
6 | Δείξτε τι γίνεται “behind-the-scenes”
Αφήστε τους πελάτες σας να δουν τι συμβαίνει”behind-the-scenes” στο εστιατόρίο σας. Δώστε τους μια γεύση για τον τρόπο προετοιμάζεται το φαγητό στην κουζίνα, πώς συννενοείστε με τους προμηθευτές σας, καθώς και οποιαδήποτε άλλα ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο εστιατόριο σας, τα οποία διαφορετικά οι πελάτες δεν θα βιώσουν. Με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες θα εκτιμήσουν πόσο ανοιχτοί είστε και θα μπορέσουν να συσχετισθούν περισσότερο με εσάς προσωπικά.
7 | Δημοσιεύστε βάσει καιρικών συνθηκών
Το να είστε επίκαιροι περιλαμβάνει και τις καιρικές συνθήκες. Αν κάνει ζέστη, δημοσιεύσετε τη φωτογραφία ενός πιάτου σας μαζί με μία κρύα μπύρα, ενώ αν κάνει κρύο, προσκαλέστε τον κόσμο για μία ζεστή σούπα. Θυμηθείτε να χρησιμοποιείτε φωτογραφίες όσο το δυνατόν περισσότερο.
8 | Ρωτήστε ελεύθερα τη γνώμη του κοινού σας
Κάντε ερωτήσεις σχετικά με το μενού σας, π.χ. τι θα ήθελε το κοινό σας να δει να εμπεριέχεται σε αυτό, αν θα ενδιαφερόταν να γίνει κάποια ειδική βραδιά εορτασμού μίας ημέρας πχ. Αγίου Βαλεντίνου, Oktoberfest κτλ.
9 | Δημοσιεύστε video
Tο βίντεο είναι μία από τις πιο δημοφιλείς μορφές περιεχομένου. Συγκεκριμένα, πάνω από 100 εκατομμύρια ώρες βίντεο παρακολουθούνται καθημερινά στο Facebook.
Δημιουργήστε ένα βίντεο στο εστιατόριο σας για να αναδείξετε την ατμόσφαιρα, το μενού, εκδηλώσεις ζωντανής μουσικής, πώς δημιουργείτε ορισμένα πιάτα ή απλά κάτι αστείο για να μοιραστείτε με τους πελάτες σας.
10 | Κάντε Διαγωνισμό Φωτογραφίας
Δοκίμαστε να κάνετε ένα διαγωνισμό φωτογραφίας , ζητώντας από το κοινό σας να μοιραστεί δημόσια στο Facebook μία φωτογραφία γεύματος στο εστιατόριό σας, κάνοντας σας tag. Μπορείτε να ορίσετε ότι η φωτογραφία με τα πιο πολλα like θα κερδίσει ένα ορεκτικό, δωρεάν αναψυκτικό, επιδόρπιο ή και δείπνο, την επόμενη φορά που θα επισκεφθεί το εστιατόριο.
Μπορείτε επιπρόσθετα να δημοσιεύσετε εσείς μία φωτογραφία και να δώσετε τη δυνατότητα στο κοινό σας να κερδίσει μέσω κλήρωσης, κάνοντας ένα σχόλιο, ένα like και μία κοινοποίηση στη φωτογραφία.
Δοκίμαζοντας τις προτάσεις αυτές, θα δείτε ότι το κοινό σας θα ξεκινήσει να αλληλεπιδρά ολοένα και περισσότερο με τις δημοσιεύσεις σας. Να θυμάστε ότι πρέπει να διατηρήσετε το δικό σας ύφος και το σημαντικότερο: μην το πάρετε πολύ σοβαρά! Διασκεδάστε με τις αναρτήσεις σας στο Facebook, αλλά και με το κοινό σας!