Κουραμπιές VS Μελομακάρονο: Η Αιώνια Διαμάχη

Μπαίνεις στο σπίτι και το πρώτο πράγμα που βλέπεις στην κουζίνα είναι δύο φρεσκοψημένες πιατέλες, φτιαγμένες από τα χεράκια της μαμάκας σου. Η μία έχει μελομακάρονα και η άλλη κουραμπιέδες… Ποια από τις δύο κλέβεις και φεύγεις τρέχοντας; (Και γιατί όχι και τις δύο;) Εμείς βρισκόμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε σε αυτό σου δίλλημα! Διάλεξε την κατάλληλη πιατέλα να “κλέψεις”, ανάλογα με τα γούστα σου.

Προέλευση

Το μελομακάρονο έχει αρχαιοελληνική ετυμολογική προέλευση, ενώ ο κουραμπιές προέρχεται από αραβικές και τούρκικες λέξεις. Πιο συγκεκριμένα, το μελομακάρονο είναι σύνθετη λέξη, προερχόμενη από τις λέξεις μέλι και μακαρωνία (νεκρώσιμο δείπνο με βάση τα ζυμαρικά, όπου μακάριζαν το νεκρό).

Ο κουραμπιές έχει αραβικές και τούρκικες ρίζες, προερχόμενος από τις λέξεις Qurabiya (στα Αραβικά) και Kurabiye (στα Τούρκικα). Αποτελεί και αυτή σύνθετη λέξη, προερχόμενη από τις λέξεις Kuru που σημαίνει ξηρό και biye, η οποία σημαίνει μπισκότο. Αυτά απλά για να ξέρεις τι σημαίνουν αυτά που τρως. Βέβαια και τα δύο καταλήγουν στο ίδιο σημείο…το στομάχι σου, άρα δεν υπάρχει και μεγάλη διαφορά.

Θερμίδες και καύση

Έτσι απλά ενημερωτικά, ένα μελομακάρονο έχει 170 περίπου θερμίδες, ενώ ένας κουραμπιές περίπου 210 θερμίδες. Αυτό φυσικά εξαρτάται από τα υλικά αλλά και το μέγεθός τους. Σε γενικές γραμμές 100 γραμμάρια μελομακάρονο έχουν 365 θερμίδες, ενώ τα 100 γραμμάρια κουραμπιέ έχουν 463 θερμίδες. Και για να το κάνουμε ακόμα χειρότερο, το μελομακάρονο “καίγεται” πιο εύκολα σε σχέση με τον κουραμπιέ.

Πιο συγκεκριμένα ένα μεσαίο μελομακάρονο χρειάζεται 8 λεπτά τζόκινγκ, ενώ ένας αντίστοιχος κουραμπιές 10 λεπτά τζόκινγκ για να “καεί”.

Τι έγινε; Ξαφνικά το μελομακάρονο φαντάζει πιο νόστιμο;

Διατροφική Αξία

Τα βασικά συστατικά του μελομακάρονου είναι μέλι, ελαιόλαδο, καρύδια και κανέλα. Ενώ του κουραμπιέ είναι βούτυρο, ζάχαρη και αμύγδαλα. Ας τα πάρουμε λοιπόν με τη σειρά.

  • Το μέλι, περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες βοηθούν στην πνευματική διαύγεια και στις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού.
  • Το ελαιόλαδο περιέχει βιταμίνη Ε, η οποία έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύει την επιδερμίδα μας.
  • Τα καρύδια είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που προστατεύουν την καρδιά μας, ενώ η κανέλα, περιέχει σίδηρο, τονώνοντας την άμυνα του οργανισμού μας.
  • Το βούτυρο περιέχει κορεσμένα λιπαρά οξέα, τα οποία αυξάνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης.
  • Η ζάχαρη αυξάνει τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια και προκαλεί πρόωρη γήρανση. Τέλος, τα αμύγδαλα περιέχουν πολυακόρεστα λιπαρά, βιταμίνες και σίδηρο.

Σε γενικότερες γραμμές λοιπόν, το μελομακάρονο έχει για ακόμα μια φορά το προβάδισμα.

Χρόνος Μαγειρέματος

Αν τα μελομακάρονα τα φτιάχνεις εσύ και όχι η μαμά σου ή ο φούρνος της γειτονιάς, τότε ο χρόνος μαγειρέματος είναι κάτι που σε ενδιαφέρει. Έρευνες έχουν δείξει πως τα μελομακάρονα χρειάζονται 20-30 λεπτά λιγότερα για να φτιαχτούν απ’ ότι οι κουραμπιέδες. Αν θέλεις να σκεφτείς λοιπόν και τη μαμά, μπορείς να της πεις να φτιάξει μόνο μελομακάρονα φέτος.

Κόστος

Έρευνες έχουν δείξει πως τα σπιτικά μελομακάρονα κοστίζουν συνολικά περίπου στα 9 ευρώ λιγότερα από ότι οι κουραμπιέδες, σε αντίθεση με τα αγοραστά, όπου έχουν περίπου την ίδια τιμή. Αν πρόκειται να τα φτιάξεις εσύ λοιπόν, καλό θα ήταν να το γνωρίζεις πριν ξεκινήσεις το ψήσιμο.

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα πως αν σε ενδιαφέρουν οι θερμίδες, η διατροφική αξία αυτών που τρως και ξέρεις πως είναι να φτιάχνεις με τα χεράκια σου τα γλυκίσματα των γιορτών… έτσι όπως είσαι και με τις δύο πιατέλες, άσε γρήγορα κάτω τους κουραμπιέδες (μπορεί να γεμίσεις και σκόνες αν τρέχεις με αυτούς αγκαλιά άλλωστε) και τρέχα παρέα με τα μελομακάρονα!

Σχετικά με τον Αρθογράφο

e-table.gr
Author with 986 posts
Περισσοτερα για e-table.gr

Σχετικά Άρθρα